reisverslag 3

6 september 2013 - Kuta, Indonesië

2/9

Voor vandaag hadden Theo, Frank en ik een duik tripje geboekt.

We gingen met een instructrice en een privé bootje naar de andere kan van het eiland waar de golven minder waren.

Ben mocht mee om een beetje te snorkelen en foto’s te maken.

Alle spullen aangetrokken en op de rand van de boot gaan zitten en je naar achter laten vallen.

Eenmaal in het water gingen we een aantal oefeningetje doen en daarna een stukje onder water.

De oefeningen nog een keer maar nu 2 a 3 meter onder water.

Helaas is het niet iets voor mij, en na 2 x proberen ben ik terug de boot in gegaan.

Frank en Theo zijn verder gegaan en zijn ongeveer tot 12 meter diepte gedoken.

Erg mooi beneden, alleen jammer dat alle kleuren wat minder worden.

Na de eerste duik zijn we terug gevaren, en ’s middags gingen ze nog een duik doen.

Toen op een ander punt, waar ze grote schildpadden hebben gezien.

Ben en ik nog een beetje gesnorkeld en toen weer terug naar het hotel.

Daarna over het eiland een rondje gelopen en aan de andere kant van het eilandje bij een leuk tentje gegeten.

Verse vis die je zelf kan uitkiezen, Frank en Ben gingen helemaal los daar en hebben heerlijk gesmikkeld.

Was een leuk tentje waar al die jongens die daar werken de hele dag door zo stoned als een kanarie zijn.

Erg veel Bob Marley allemaal hier.

Ook nog even gepraat met een Nederlandse duik instructeur, hij wist wel veel over het eiland te vertellen.

Ook bijv. wat ik zelf echt heel leuk vond om te weten, dat ze op Gili Meno nog een stamhoofd hebben.

Als er iets gebeurd op het eiland, zoals stelen of iets.

Dan ga je dus niet naar de politie maar naar het stamhoofd en die weet binnen een korte tijd wie, wat en waar.

3/9

Weer terug naar Bali, de boot vertrok 12 uur.

Frank en ik waren nog vroeg opgestaan om daarvoor nog even te snorkelen.

Helaas was het water er niet naar en zijn we na 5 min het water weer uitgegaan.

Nog even lekker douchen op de kamer, nog even eten en weer met de boot terug naar Bali.

Op de Fast boot boven op het dek gaan zitten, was echt wel vet en heel erg nat:P

We kwamen aan bij Pandang Bai en vanaf daar met een busje naar Ubud waar we de olifanten overnachting hadden.

Eindelijk waren we bij mijn kleine droom.

Bij de receptie werden we verwelkomd met een heerlijk doekje om op te frissen en een cocktail.

We werden naar onze kamers gebracht, een hoge trap omhoog  waar je aan de ene kant je kamer deur had en aan de andere kant het hekje waar je op de olifant stapt.

We liepen naar binnen en het was echt een super mooie kamer.

Een onwijs groot bed, en een prachtige badkamer.

Even snel onder de douche gesprongen, want we zaten onder het zout hihi.

Toen heel snel naar het park, dat was echt een minuutje lopen en we stonden naast de olifanten.

Toen we aan kwamen stonden ze nog allemaal wel vast, dus we wilden gelijk naar de baby.

Het hok was iets verder lopen en niet veel mensen kwamen daar gelukkig.

Wij naar Fajar toe en dat was wel echt heel bijzonder, zo geweldig en leuk.

De mahout stond erbij en al vrij snel maakte we een praatje met hem, en hij pakte Fajar bij haar slurf en bracht haar bij ons.

Voor de balk ging ik hurken en een beetje spelen met haar, dat vond ze helemaal geweldig.

Ze kwam met d’r kop er tussendoor en begon me haar vast te pakken en zelfs met haar slurf in me T-shirt, wat een boefje.

Daarna terug naar de grote olifanten waar we ze eten mochten geven en waar ze ons met de slurf een bloemen krans omdeden.

Om 6 uur weer op de kamer want we werden opgehaald met de olifant en die bracht ons naar het buffet.

Heerlijk gegeten daar, met om je heen alle olifanten.

Daarna nog even langs Fajar gelopen en toen lekker in het heerlijke grote bed gaan slapen.

4/9

De volgende ochtend vroeg op, eerst ontbijten en daarna weer snel naar de olifanten.

Als eerste mochten we een olifant wassen, en daarna toch wel een hoogte punt en dat was het zwemmen met de olifanten.

Omdat de vaders het allebei niet zagen zitten mochten Frank en ik 2 keer.

Dat was echt zo supervet.

Die olifant onderwater en boven komen en op de achter poten gaat staan.

Bij de 2de keer zei die mahout zelfs dat ik op zijn rug moest gaan staan, eerst wel een beetje eng want het is best hoog en wiebelig.

Toch maar gedaan en dat was wel echt lachen.

Helemaal kleddernat terug naar de kamer en snel douchen want we werden opgehaald voor het olifant rijden.

We werden afgezet bij het restaurant waar toen veel olifanten stonden om geaaid te worden.

Wij daarheen met onze pepermuntjes, ze zijn er helemaal gek op.

Ook de mahouts vinden ze erg lekker;)

Was wel grappig want ze deelden daar kleine banaantjes enz uit om aan de olifanten te geven, maar de pepermuntjes vonden ze veel lekkerder dus ze kwamen steeds naar ons vragend om pepermuntjes.

En die mensen steeds lachen en vragen wat geven jullie ze.

Nog even naar de shop gegaan om wat leuke dingetjes te kopen en toen moesten we toch echt weer weg.

Voor de laatste keer naar Fajar (om even gedag te zeggen).

Nog de laatste paar pepermuntjes aan de moeder gegeven en ook Fajar mocht er eentje proberen uit eindelijk.

Zo schattig, de smaak vond ze echt lekker maar ze wist nog niet zo goed hoe ze het weg moest krijgen.

Toen ze het pepermuntje voor de 2de liet vallen pakte haar moeder het en at het op :p

Rond 1 uur met het taxi busje naar Kuta gereden.

Hotel op 5 minuutjes van het strand en de shopjes.

’s Middags een rondje gaan lopen, langs de winkeltjes.

En sushi gegeten, waar ik zelfs nog mocht mee helpen om te maken.

Daarna nog een heerlijke massage gehad en gaan slapen.

5/9

Vandaag was de laatste dag voor de vaders, en die wilden graag nog een keer een scootertje huren .

Ik voelde me alleen niet zo goed, dus ben achterop bij Frank gegaan.

Door het binnenland tussen de rijstvelden door en stukken langs het strand naar Tanah lot gereden.

Een tempel op een rots in het water.

Erg mooi om te zien, alleen heel toeristisch en jammer dat je er niet helemaal op mocht.

Toen nog verder omhoog gereden naar de vlindertuin.

De vlindertuin zelf was niet supergroot maar wel erg mooi.

In de vlindertuin stond een klein jong vrouwtje met allemaal beesten.

Hele grote wandelende takken, en wandelende bladeren maar ook een hele grote mest kever en een schorpioen.

Ze zetten ze zo allemaal op je (behalve de schorpioen natuurlijk)maar durfde ik het niet, wilden die beesten niet op me hebben.

Vervolgens doorgelopen naar een apart hok voor de pas geboren vlinders en coconnetjes.

Ook daar werden er super grote vlinders zo op je shirt gezet en in je haar gezet.

Frank heeft me toen over gehaald, dus wij weer terug.

En jahoor ik heb toen de schorpioen vast gehouden, heel vet maar wel eng.

Hij was wel giftig, niet dodelijk maar wel genoeg om 2 weken goed ziek van te zijn.

Toen ik dat eenmaal had gedaan vond ik de rest ook minder eng, dus ook nog maar met die kevel en wandelende takken op de foto.

Terug over de hoofdweg, want het was al laat en we wilden liever niet in het donker rijden.

Het is al echt zo druk en zo anders dan in Europa dus voor het donker terug is wel verstandig.

Scootertjes terug gebracht, gedoucht en gaan eten.

Bij een heel goed restaurant, waar Frank zelf 2 x een biefstuk heeft besteld ( voor 3,50 kan dat ook wel :P )

Toen nog voor de laatste keer een massage genomen en vroeg naar bed.

6/9

Om 6 uur opgestaan om naar de vismarkt te gaan.

Het was helaas niet zo groot als ons verteld was, dus we zijn er niet lang geweest.

Wel echt leuk om te zien hoe het gaat daar.

Er liggen grote boten een stuk van de kust, die aan het vissen is.

Vervolgens word het vis opgehaald door kleinere bootjes die steeds heen en weer varen.

Die brengen het naar het strand waar en eerst helemaal gesorteerd word, daarna naar de kade om gewogen te worden.

Dan is het klaar en kan het zo vers naar de markt kraampjes toe die er 4 meter vandaan in een hal staan.

Maar ja toen hadden we nog zat tijd over, dus nog naar wat winkeltjes gereden.

We kregen toch wel honger, en we reden langs een heel luxe hotel daar naar binnen gestapt om te ontbijten.

Een heel groot buffet, super de luxe allemaal en heel lekker.

Nog steeds tijd over maar niet echt iets leuks in de buurt dus maar besloten om vast naar het vliegveld te gaan om de vaders weg te brengen.

Een klein stukje mee gelopen, afscheid genomen en weer terug gegaan naar het hotel.

Wel echt heel raar om mensen weg te brengen in het buitenland naar het vliegveld.

En ook wel gek om nu samen te zijn.

Vanmiddag lekker even op bed gelegen, was toch wel erg vroeg vanmorgen.

Morgen een dag rust ingepland, even niet reizen en vroeg op staan.

Zondag zijn we van plan om over te steken naar Lombok.

1. Frances:
    7 september 2013
    Sjeemig zo gaaf zeg, dit wil ik ook allemaal wel doen, maar es kijken of
    ik dat in de planning kan krijgen! Jullie lekker verder genieten en mooie verhalen blijven schrijven zodat wij lekker mee kunnen genieten :-)
  2. Hester:
    8 september 2013
    Woh vakantiegenieters
    Super leuk jullie enthousiaste verhalen te lezen.
    Tot hier hebben jullie veel ondernomen en gezien, insecten, dieren en natuur en cultuur :)

Veel plezier en ind overal de uitdaging van blijven zien... Al zou ik ook niet graag die insecten vast willen houden Grr ..

Leuk om alvast fotos te zien, dan krijgen we ind een beeld, Frank dan hoef je ze bij terugkomst niet allemaal te laten zien, want zonder samenwerking wordt dat ook lastiger ;)

Geniet dubbelop...