reisverslag 2!

1 september 2013

Dinsdag 27/8

We zijn om 8 uur gaan ontbijten want om 9 uur hadden we 4 scootertjes gehuurd.

Klein beetje uitleg gehad van de mannetje en helmpjes uitgezocht en toen konden we gaan.

Even een beetje wennen aan het links rijden en al dat gekrioel door elkaar van auto’s, brommertjes, scooter, motoren, fietsers en zelfs lopende mensen op straat.

Maar we pasten ons snel aan en gingen als een speer;)

Eerst naar de zilverwijk gereden, dat viel een beetje tegen.

We hadden meer een soort marktje verwacht, maar het waren gewoon een aantal winkels die zilverwerk verkochten.

Wat wel heel leuk was dat je in de werkplaats mocht kijken en hebben we gezien hoe ze ringen aan het maken waren.

Voor daarna had Frank een leuke route opgezocht en die hebben we gereden met de gps.

Helemaal binnen door naar het strand toe vanaf Yogjakarta.

Bij de eerste stop in een mini dorpje was een klein winkeltje waar een mannetje in stond die gelijk helemaal vrolijk werd toen hij ons zag aan komen.

Te grappig mannetje, hij wilde maar steeds op de  foto erbij.

Verder met onze route helemaal door het binnenland.

Mooi om dan te zien hoe de mensen leven en bezig zijn met het werk wat ze doen.

Veel prachtige uitzichten en geweldige weggetjes gereden.

Hele leuke verschillende soorten weggetjes, de ene heel goed te berijden en de dan ineens kwam je in het hele mulle zand of stopte de weg ineens.

1 keertje kwamen we zelfs uit in de (achtertuin) van iemand, die stond erg raar te kijken toen er ineens 4 scootertjes voorbij kwamen;)

Toen verder naar het strand, erg indrukwekkend een zwart zand strand.

De zee was alleen zo wild, echt niet normaal zulke hoge golven.

Was ook verboden om het water in te gaan daar.

Daarna over een berg weer terug gereden, hele mooie uitzichten over een stuk landschap en daar achter de zee.

De berg op vond ik pittig rijden, stukken waar gewoon losse stenen lagen waar je over heen  moest.

Of erg grote kuilen, je had soms amper grip.

Waren we bijna terug in de stad toen we ineens een mega drukte in reden, wij een beetje kijken wat er aan de hand was.

Uiteindelijk hebben we maar de scootertjes geparkeerd en zijn gaan kijken.

Er was een grote markt, met veel aparte dingen zoals mini schildpadjes, visjes in een zakje of krabbetjes die geverfd waren en waar je een mini kasteeltje bij kan kopen;)

Allemaal kinderspelletjes, een treinritje voor kindjes van 15 meter , visjes vangen.

Was een geweldig mooi scooter rit.

28/8

De dag begon met een oud baasie, die wel redelijk Engels kon praten.

Hij bracht ons eerst naar de Borobudur.

Onderweg maakte hij wat leuke stopjes en kon wat leuke weetjes vertellen over van alles en nog wat.

Eindelijk waren we er en het was wel echt heel indrukwekkend.

We moesten aardig wat treden beklimmen maar toen we bovenop stonden dat was geweldig.

Maar ik ga er niet veel meer over zeggen, want foto’s zeggen meer dan woorden.

Daarna weer terug naar de auto en richting de Prambanan.

Eerst nog even een kleine stop bij een klein marktje, waar ze met ze alle op ons doken om dingen te verkopen.

Vervolgens kwamen we aan bij de Prambanan tempel, ook heel mooi en indrukwekkend.

Ik ga het nog een keer zeggen, foto’s zeggen meer dan woorden.

En omdat we zo’n drukke dag vol cultuur hadden gehad dachten we die mooi af te sluiten met een massage;)

In de avond hebben we toen maar gelijk de nacht trein van Yogjakarta naar Malang gepakt, om ze weer wat reistijd te sparen.

We vertrokken om 11.15 en kwamen 5.30 aan in Malang, als eerste toen maar een hotel gezocht en nog heel even 2 uurtjes goed geslapen in een lekker bed.

29/8

Toen eruit want we wilden graag naar de Bromo vulkaan, gelukkig kon dat nog dus gelijk maar geboekt.

We zouden om 10 uur vertrekken, uiteindelijk kwam de chauffeur pas tegen 11 uur aan kakken.

Wij met ze 4en in een Jeep naar de Bromo vulkaan, was een erg lange auto rit maar toch ook wel weer erg mooi.

Helemaal door de bergen heen, ene stuk schijnt de zon voluit en het andere stuk hangt er een wolk vlak boven je en is het heel donker.

Zelfs nog met heel veel toeval aapjes in de bomen gezien, echt supervet.

De Bromo lag in een soort vallei waar we doorheen moesten rijden, eerst mul zand en de bergen vlak naast je met heel veel groen.

Daarna echt een grote zandvlakte waar echt veel brommertjes een crossmotoren lekker aan het rijden en glijden waren :P

Daar mocht Frank zelfs nog een stuk in de Jeep rijden, het leek wel een klein jongetje in de snoepwinkel zo leuk vond hij het.

Aangekomen bij de Bromo leek het eerst wel lopend te doen maar toch best lastig in mul zand zo hoog omhoog.

Dus wij op de paardjes omhoog, helaas waren er maar 3 dus Frank heeft een stuk gelopen en daarna Ben.

Dolkomisch, en nog best lastig je ging alle kanten op.

Helaas bracht het paardje ons niet helemaal naar de top want dat was een lange trap.

Een lange steile trap waar we tussen door toch wel even moesten bijkomen.

Eenmaal boven was het zo gaaf, ik had nog nooit zoiets gezien.

Roken dat ding en je zag de zwavel borrelen.

En als afsluiting nog gestopt bij een waterval, we moesten er nog wel een stuk voor lopen maar het was het alles waard.

Wat een prachtig ding met zoveel geweld als dat water naar beneden stortte.

Je werd van een afstand al nat gespetterd.

30/8

Helaas konden we de trein pas om kwart over 3 ’s middags nemen verder naar Banyuwangibaru waar we met de boot over wilden naar Bali.

We hadden dus een aantal uurtjes in Malang, en helaas voor een tripje was het te kort tijd.

Dus besloten we lekker rustig aan te doen en een rondje over de birds ans flower market te lopen.

Wat we daar allemaal hebben gezien.

Echt zo zielig, me hart brak een beetje.

Niet alleen vogels maar ook hamsters, hanen, vissen, poezen, puppy’s, eekhoorntjes, egels, slangen, schildpadden, uiltjes, aapjes.

Allerlei kleine diersoorten kon je daar kopen, een aapje koste tussen de 20 en 25 euro (zonder onderhandelen) Ik schrok er wel van.

Die bloemen waren gelukkig wel heel mooi om te zien.

Toen met de trein naar Banyuwangibaru , daar kwamen we 23.15 aan en besloten gelijk om met de boot naar Bali te gaan.

De boottocht was ongeveer een uurtje dus dat was wel te doen, op Bali gelijk een hotelletje gepakt en lekker gaan slapen.

Het werd een kort nachtje, want misschien leuk om te weten maar Java en Bali hebben ook weer een uur tijdsverschil.

Op Java was het 5 uur laten en op Bali 6 uur later.

31/8

Wel bijtijds er weer uit want we wilden eigenlijk Bali gelijk oversteken en met de boot naar Gili Meno.

Wij naar het busstation en daar stonden allemaal kleine busjes, 1 van de busjes gescoord en afgesproken dat we haast hadden.

Dat was geen probleem hij zou scheuren en niet stoppen , gewoon in 1 keer doorrijden.

Nou hij hield zich aan zijn woord hoor.

Maar gelukkig waren we op tijd, want de boot ging om 1 uur en we waren er 12.15 dus dat kwam goed uit zo.

Toen de boot gepakt van Bali, die stopte eerst nog bij Lombok en toen bij Gili Terawangan.

Daar moesten we helaas uitstappen want er gingen geen boten meer rechtstreeks van Bali naar Gili Meno.

Op Gili Terawangan  konden we dan weer een klein bootje pakken die ons naar de overkant zou brengen.

Gili Meno wat een mooi klein paradijsje zeg.

Wat leuke tentjes om te eten maar toch heerlijke rust.

En natuurlijk een bungalow huisje op 10 meter van het strand:D

Super mooi bungalowtje hebben we met veel gesneden hout werk en van die grote hemel bedden.

1/9

Eindelijk de rust gevonden, even stoppen met alleen maar reizen en gewoon even niets anders doen dan relaxen en genieten.

Nou dat doen we hier hoor.

Slapen tot we wakker worden en dan lekker op het strand ontbijten.

Even wat snorkel spulletjes bij elkaar zoeken en het water in gaan om de mooie onderwater wereld te bekijken.

Veel mooie koralen en prachtige vissen met felle kleuren.

Maar het aller vetste waren toch de schildpadden die we gezien hebben.

Zo vlakbij, mooie foto’s kunnen maken en Frank die kon nog een heel stuk met ze mee zwemmen.

Wat een leventje zo hé ;)

1. Stefan:
    2 september 2013
    Pffff, zelfs ik word hier jaloers van! Blijf maar lekker genieten.
  2. Omi:
    2 september 2013
    Wat fijn dat jullie zo genieten, ik heb met plezier het verslag gelezen, nu nog even naar de foto's kijken. Gaan jullie maar lekker verder genieten <3
    Dikke kus van omi
  3. Clemens Ides:
    2 september 2013
    Zo, dat is me toch een heel gereis met allerlei voortuigen? Maar wat een mooie indrukken hebben jullie al opgedaan. Dat duiken en snorkelen is ook een hele beleving! geniet er maar lekker van. We kijken uit naar het volgend verslag.